zaterdag 5 november 2011

Pam

'Gut,' zegt een client van Vlieg, die verpleegster is, 'ik voel me ineens zo onrustig, kun je me geen pammetje geven?' De client, een oude mevrouw die de oorlog nog heeft meegemaakt, was de hele ochtend lekker aan het puzzelen geweest en heeft naar herhalingen van Engelse detectives zitten kijken. Nu voelt ze zich onrustig en wil een geruststellend tabletje, een oxazepam.
'Zou dat nu wel doen mevrouw? Het is heel verslavend hoor.'
'Maar ik heb het nódig,' jammert mevrouw. 'Ik ben niet verslaafd, ik hen het nódig! O, ik voel me zó onrustig - ik red het echt niet zo hoor.'
Van haar werk moet Vlieg haar dat dan geven.
Nooit kwam ze in de verleiding eens te zeggen: 'Een pammetje krijgt u niet, maar ik wil wel even een dikke joint voor u draaien mevrouw.'
Want de grens tussen legale en illegale drugs is dun en ongedefinieerd en dient met alle beschikbare middelen te worden verdedigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten