zondag 19 februari 2012

Cowboy

Vanochtend heb ik me uitgeput in een discussie over of het nu wel of niet oké is dat de Volkskrant een advertentie heeft geplaatst van, laat ik maar zeggen,  de partij van de boosheid. Ik had geen zin in die discussie, het is ook een zinloze discussie en ik kwam er niet uit ook. Vooral ook omdat ik me voorstel dat iedere zinloze verhitte discussie weer een stem er bij is voor de partij van de boosheid. En toch had ik het er over.  Ik moest denken aan Johnny Cash, die A Cowboy's lament  zong:

"Please not one word of the man who had killed me;
Don't mention his name and his name will pass on."

Het lied gaat over een stervende jonge cowboy, die zijn leven heeft verprutst, vijanden had gemaakt, en nu is neergeschoten. Hij wil nog maar twee dingen: Het eerste is een vrolijke begrafenis met drank en lekkere wijven, het tweede is dat de naam van degene die hem heeft gedood niet genoemd wordt. Dan wordt hij tenminste vergeten. Aan het eind van het liedje is de vrolijke begrafenis hem gegund.

Wat de tweede wens betreft - dat zou mooi zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten