vrijdag 14 oktober 2011

Wij

Wij heeft een karakterverandering ondergaan. Ik herinner me van de jaren '80 de briljante showmaster Hennie Huisman, die met zijn Soundmixshow hoge kijkcijfers haalde door, wat men toen noemde, het creëren van een Wij-gevoel. Die Wij was een aardig, sociaal persoon, altijd bereid tot gezelligheid, samenzang en voor elkaar klaarstaan. Met een lied als 'Met zijn allen' wist de Hennie Huisman dat gevoel te bestendigen. Vóór Hennie Huisman was Wij een hippie, die leefde in Hotel California, gezellig jointjes rookte en de oude, corrupte en egoïstische wereld de rug toekeerde. Ach ja, Wij was nog jong. Maar nu. Vanaf eind jaren '90 wordt Wij met z'n allen te dik. En rookt Wij met z'n allen te veel. Help, wat is er aan de hand. Onze overheid blijft Wij maar waarschuwen dat het allemaal misgaat met Wij als hij zo doorgaat. De overheid helpt nog een handje door op sigarettenpakjes te zetten dat dat roken levensgevaarlijk is maar dat haalt niets meer uit helaas. Wij doet de laatste tijd alleen nog maar verkeerde dingen. Gisteren verscheen er zelfs een rapport waarin staat dat wij te kort werkt, te lang op de fiets zit, te lang met de kinderen bezig is - Wij is verdorie bezig de hele economie om zeep te helpen met zijn luie gedrag! Ik weet niet wie die Wij is, ik ben hem in ieder geval niet en ik zie hem ook nergens in mijn omgeving, maar als ik hem tref zal ik eens een hartig woordje met hem spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten