zondag 25 september 2011

Een nieuwe blog

Sinds web-log.nl enorme problemen heeft met het een en ander, heeft de redactie, van het blog Janveldman, bestaande uit mijzelf, besloten een andere blogfabriek te kiezen. En omdat ik het meestal over mezelf lijk te hebben, noem ik mijn blog de Ik. De 'ik' is het personage in een roman, die met 'ik' wordt aangeduid, en die dus vaak verward wordt met de schrijver zelf. De man die heel lang vroeg naar bed ging, was niet Marcel Proust, maar de Ik. De man die nog nooit een merkwaardiger kerel heeft gekend dan den Uitvreter is niet Nescio, zelfs niet J.H.F Grönloh, maar de Ik. En ook de man die op een oktoberochtend, waarop de zon niet scheen, een afspraak had met vier miljoen dollar, was niet Raymond Chandler, noch Philip Marlowe, maar de Ik. De Ik, die zowel volkomen fictief kan zijn als bijna dezelfde persoon als de schrijver. Die ik ben ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten